Forton

„Панорама мол“ връща доверието в пазара на търговски площи

back

Резюме

„Панорама мол“ отвори врати през април 2014 г. в Плевен, град със 115 хиляди жители в Северния Централен регион на България, опровергавайки недоверието на пазара към нови търговски центрове. През лятото на 2013 година инвеститорът възложи на Фортън отдаването под наем и управлението на проекта.


Предизвикателството

Строителните работи по „Панорама мол“ бяха преустановени по време на дълбоката рецесия през 2009 г., поради ограничено търсене и финансови затруднения. Проектът стартира отново след принудителна продажба на нов инвеститор, който нае Фортън да изгради и приложи стратегия за отдаване под наем и да управлява имота. Фортън трябваше да преодолее препятствия като негативния имидж на проекта вследствие на няколко неуспешни опита той да бъде подновен, редицата примери за зле работещи молове в по-малките градове и пазарния натиск върху наемите. Скоростта и придържането към графика бяха от съществено значение, за да се избегнат всякакви рискове от задълбочаване на съмненията в проекта. Освен това „Панорама мол“ е първият по рода си в Плевен и първият опит за преструктуриране на проект за търговски център след кризата.


Решението

Инвеститорът възложи на Фортън отдаването под наем и управлението на имота. Компанията разработи в детайли новата концепция на проекта и позиционирането му на пазара, подготви микса от наематели, както и цялостната стратегия за отдаване под наем. В етапа на изпълнението й акцентът падна върху международните търговски вериги, достъпните и съвременни марки, в съответствие с потенциала на местния потребителски пазар. Фортън консултира проекта по отношение на търговските условия, води преговорите с наемателите и осигури гладката координация при отдаването под наем, довършването и оборудването на отделните магазини. Създадохме от нулата организацията на управлението на имота, като предоставихме прогнози за разходите, обучение на екипа на място и внимателно подбрахме подизпълнителите и доставчиците на отделните дейности и услуги.


Резултатите

За девет месеца „Панорама мол“ постигнa 75% заетост на площите преди откриването си и устойчив микс от популярни модни предложения, заведения за хранене и развлечения в град, където международни марки не са били представени преди. С ключови наематели като Carrefour, кино „Арена“, H & M Hennes & Mauritz AB, LC Waikiki, Sport Vision и „Хиполенд“ този проект със 17 500 кв.м отдаваема площ успя да привлече съществен трафик дори в сравнение с търговски центрове в много по-големи градове. Заетостта се увеличи до 85 на сто три месеца след отварянето.

Фортън подкрепи първите стъпки на международните марки в този регион на страната, като така помогна за установяването на „Панорама мол“ като предпочитания адрес за пазаруване.

Управлението е организирано по стандарти на световно ниво, така че да осигури дългосрочна устойчивост: оптимизирани оперативни разходи с всички необходими процедури и механизми за контрол на оперативните рискове и качеството на услугите.