Forton

Paradise Center – водещият лайфстайл шопинг център в София

back

Резюме

Paradise Center е шопинг и лайфстайл център, разработен от българското дружество „Булфелд“, зад което стоят инвеститори със солиден опит с търговски проекти в Източна Европа. Проектът е замислен в периода 2008-2009 и Фортън се включва малко след началото с възлагането на предпроектно проучване, а по-късно и като ексклузивен консултант при отдаването под наем.

Проектът отвори успешно през март 2013 г. с 80% заетост, разнообразие от международни марки и микс от услуги, подсилен от многообразни възможности за забавления и прекарване на свободното време. Скоро след отварянето си Paradise Center постигна 95% стабилизирана заетост и добави редица луксозни брандове, за много от които той все още е единствената локация в търговски център.


Предизвикателството

През 2009 г., в момент на сериозен икономически спад, група от инвеститори се насочи към пазара на търговски центрове в София със смела и иновативна концепция - да създаде пространство, което да удовлетворява потребностите на цялото семейство и всяка социална група. В допълнение той беше планиран като най-големия и водещ търговски проект в България, с около 80 000 кв.м брутна отдаваема площ.

Пазарът вече беше вече силно конкурентен, с общо 118 000 кв. м., които предстоеше да отворят врати още през 2010 г., както и дълъг списък от молове в цялата страна. Наемните нива вече бяха под натиск и съдбата на съществуващите проекти беше несигурна.

На този фон инвеститорите трябваше да проверят осъществимостта на проекта и да подкрепят бизнес плана си с пазарно проучване и финансов модел. Това в никакъв случай не беше чисто административна задача. Проектът трябваше да бъде отдаден при завършване на цени, които да позволят на собственика да обслужва кредитите си и да постигне печалба.


Решението                                  

Фортън беше назначен да извърши изследване за приложимост на проекта в последните дни на 2009 г. и да предаде доклада през януари следващата година. Нашият отдел „Консултиране и оценки“ направи преглед на икономическата и пазарна ситуация, оцени размера на потенциалния потребителски пазар на локацията, търсенето от страна на търговски марки, очертава маркетинговия микс и предостави прогнози за приходите и разходите. Проучването потвърди, че Paradise Center е осъществим дори и в негативния икономически контекст по това време и ще бъде огромен успех при сценарий на бързо икономическо възстановяване.

Впоследствие Фортън получи възможността да докаже своите предположения, като екслузивен агент по отдаването под наем. Нашите усилия помогнаха да създадем разпознаваемост и доверие в проекта, като го представихме на няколко публични събития и директно на заинтересованите страни. В резултат бяха привлечени редица международни и местни ключови наематели, включително всички марки на Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius и Oysho), H & M, LPP с Reserved, Cropp, House и Mohito (първия монобранд магазин в България), LC Waikiki, Carrefour, Technopolis, Adidas. Проектът беше използван като платформа за дебюта на редица търговски концепции като високия клас мулти-бранд магазин Collective, Sport Vision, Dirk Bikkembergs, Original Marines и новата концепция на Puma.


Резултатите

Приложени в ранните етапи на развитие на проекта, професионалните консултантски услуги могат да донесат значителни ползи за собственика му. В случая с Paradise Center те включват дълбокото разбиране на пазара, на основните предимства на концепцията, изграждането на положителна репутация и активното управление на взаимоотношенията с клиентите. В крайна сметка съвместните усилия доведоха до своевременно откриване и последователно доброто представяне на проекта. За по-малко от две години след откриването си Paradise Center е сред един от най-силните молове в София и предпочитаният избор както на потребителите, така и на търговците.